WORK

Painting is a powerful means of contact with oneself and one’s own potentialities.

In my case, painting contains two very important aspects: necessity and play.

I’m fascinated by colours, and I love playing with the infinite variations and emotions they generate.

The forms that attract my attention are the simple ones, almost primordial and archetypal.

Nature, science, philosophy, literature, as well as emotions, people and colours are a constant source of inspiration.

Water based techniques, especially watercolours, are the ones I prefer. Shiny pigments fascinate me with their vitality, rapidly changing transparence and ephimeral life.


I paint variations around themes, forms and colours, so that all paintings are similar but each one is unique. This is because I feel the necessity of discovering the uniqueness and beauty of each single element, of each single person.

 

 

 

 

 

Painting is self-discovery. 

Every good artist paints what he is. 

 

Dipingere è un'azione di auto-scoperta. 

Ogni buon artista dipinge ciò che è.

Jackson Pollock

 

L’azione del dipingere è un potente mezzo di contatto con se stessi e con le proprie potenzialità. Nel mio caso, il dipingere contiene sia un aspetto di necessità che di ludicità molto importanti.

Sono affascinata dai colori, e mi piace giocare con le loro infinite declinazioni e con i richiami emotivi che queste possono generare.

Le forme che più attirano la mia attenzione sono quelle semplici, quasi primordiali, archetipiche.

Natura, scienza, filosofia, letteratura, così come le emozioni, le persone e i colori stessi sono per me fonte di ispirazione.

Le tecniche ad acqua, in particolar modo l’acquerello, sono quelle che preferisco. I pigmenti scintillanti diluiti nell’acqua hanno una vitalità, una rapidità mutevole, trasparente ed effimera che mi affascina.

Le serie sono fatte di studi, variazioni, giochi intorno a temi, forme e colori che, seppur inseriti all’interno di un progetto visivamente coerente, sono ciascuno diverso dall’altro e quindi unico. Questa scelta scaturisce anche dalla riflessione sulla necessità di riscoprire l’unicità e la bellezza di ogni singolo elemento, di ogni singola persona.